Megjelent tanszékünk gondozásában egy hiánypótló szociális munka szöveggyűjtemény
Hiánypótló szöveggyűjteményt jelentetett meg tanszékünk A szociális munka gyakorlata és kutatása a 21. században címmel. A kötet szerkesztője, tanszékünk egyetemi docense Nárai Márta volt. A kötetben szereplő fordítások az EFOP-3.5.2.-17-2017-00002 „Szociális munkás és közösségek segítésére irányuló felsőoktatási képzések innovatív, duális és gyakorlatorientált fejlesztése. Transzformatív-dialogikus tanulás a kooperáció szolgálatában.” című projekt keretében készültek.
A kötet az alábbi tanulmányokat tartalmazza:
Heather Boetto - Transzformatív ökoszociális modell: a modernista feltételezések kihívása a szociális munkában
Charlotte Williams – Mekada Graham - Mozgásban a világ: migráció, mobilitás és szociális munka
Christian Spatscheck - A szociális munka térbeli megközelítései – elméleti alapok és gyakorlati–kutatási vonatkozások
Merlinda Weinberg – Carolyn campbell - Kódexektől a környezetösszefüggéseket figyelembe vevő együttműködésig – az etikával kapcsolatos gondolkodás megváltoztatása a szociális munkában
Pat Collingwood - Elmélet és gyakorlat integrálása: a háromlépcsős elméleti keretrendszer
Harry Ferguson - Hogyan reflektálnak a szociális munkások cselekvés közben,mikor nem, és miért – a reflektív gyakorlat lehetőségei és korlátai a szociális munkában
Sara Serbati – Anne Moe – Carmel Halton – Gill Harold - Gyakorlati szakemberek részvételének útjai a gyakorlat és a kutatás közötti kapcsolat megteremtésében
Ana M. Sobocan – Teresa Bertotti – Kim Strom-Gottfried - A szociálismunka-kutatás etikai szempontjai
M. Angeles Martínez – Manuel Jesús Cobo – Manuel Herrera – Enrique Herrera-Viedma - A szociális munka tudományos fejlődésének elemzése „science mapping” használatával
A kötet letölthető digitális formában az alábbi linkről:
Elkészült a munkaadói kataszter
A „Szociális munkás és közösségek segítésére irányuló felsőoktatási képzések innovatív, duális és gyakorlatorientált fejlesztése. Transzformatív-dialogikus tanulás a kooperáció szolgálatában.”elnevezésű EFOP-3.5.2.-17-2017-00002 azonosítószámú projekt keretén belül a Szociális Tanulmányok és Szociológia Tanszék a szociális, illetve közösségfejlesztő szakembereket (is) foglalkoztató intézmények, szervezetek körében egy munkaadói kataszter összeállítását vállalta.
A munkaadói kataszter egyfajta információs bázis kíván lenni, célja, hogy segítse ez úton is elsődlegesen a szociális területen tanuló hallgatók gyakorlati hely választását, de a kiadvány megkönnyítheti egy munkavállaló számára is a tájékozódást, információszerzést, továbbá elősegítheti az intézmények, szervezetek körében is az egymásról való tájékozódást, így az együttműködést is.
A kataszterben való megjelenés nem önkényes válogatás eredménye, hanem önkéntes alapon történt, abban csak a tanszék által kiküldött felhívásra válaszoló, magukról adatot szolgáltató szervezetek szerepelnek, ABC sorrendben.
A kiadvány az alábbi linken elérhető.
A kiadvány szerkesztését, összeállítását tanszékünk egyetemi docense dr. Nárai Márta végezte.
Coaching tréning a tanszéken
Dr. Pongrácz Attila egyetemi docens, az Apáczai Kar dékánja tartott coaching tréninget január 30-án és 31-én, amelyen tanszékünk néhány munkatársa és partnerszervezeteink munkatársai vettek részt.
A programunk az EFOP-3.5.2-17-2017-00002 azonosító számú Szociális munkás és közösségek segítésére irányuló felsőoktatási képzések innovatív, duális és gyakorlatorientált fejlesztése. Transzformatív-dialogikus tanulás a kooperáció szolgálatában tárgyú projekt keretében valósult meg.
Elindult a projekt honlapja
Elindult az EFOP-3.5.2.-17-2017-00002. „Szociális munkás és közösségek segítésére irányuló felsőoktatási képzések innovatív, duális és gyakorlatorientált fejlesztése. Transzformatív-dialogikus tanulás a kooperáció szolgálatában” című Európai Uniós projekt honlapja.
A honlap tananyagok, tanulmányok, videók menüpontjai alatt egyre több új, online elérhető, letölthető szakmai tartalom érhető el a szociális munka és a szociális képzések témájában.
Bízunk benne, hogy a projekt során elkészült anyagok, tanulmányok segítséget tudnak nyújtani a képzés, illetve a szakmai praxis esetében is.